#Formació en disseny tèxtil

CURS | Step by Step: client – ​​tendències – producte final

Texfor, Conjuntament amb Glòria Jover, responsable creativa de Estudi Gloria Jover. organitza el curs Step by Step (Client/tendències/producte final).

Aquesta formació està dirigida a tot tipus de professionals de la moda que presenten col·leccions als seus clients des d'industrials de teixits, a marques i dissenyadors, i també estudiants futurs professionals

l'objectiu de la formació és conèixer millor els clients objectius per oferir el millor producte adaptat al seu estil de vida, tant en imatge com en qualitat i preu.

I a més, el curs ofereix consells per saber on buscar les millors tendències i inspiracions que alimentin la creativitat dels dissenyadors, tant de teixit com de peça, sense oblidar el públic a qui va dirigit el producte.

Com a punt final, s'explica com treballar els teixits perquè el resultat final dels dissenys siguin els esperats.

Continguts

 PAS 1: A qui l'estic venent? Conec bé l'estil dels meus clients? – Conéixer el teu client.

  • Conèixer l'estil del públic objectiu a què s'adreça la teva marca
  • Importància d'establir els marcs de referència sobre allò que necessiten els teus clients
  • Comprensió sobre quin estil de vida professen, entendre l'ecosistema aspiracional segons cada grup de consumidors.
  • Noves segmentacions del mercat, més enllà d'edat i de gènere.
  • Nous sectors de mercat emergents nous estils de vida.
  • Disseny del tipus de comunicació que cal crear segons cada marca i públic al qual vol accedir. TEST VAK

PAS 2: Són totes les tendències adequades per a la meva marca? – Saber trobar les tendències més adequades al teu client.

  • Macrotendències. Microtendències.
  • Anàlisi del mercat i comprensió del nostre client des del punt de vista de la proposta de disseny i producte.
  • Eines i fonts d'inspiració
  • Establiment del ritme d'evolució de les tendències a cada col·lecció.
  • Concepte i storytelling.
  • Reconeixement de la identitat de marca.
  • Aprofundir-hi i establir nous marcs de personalització.
  • La importància dels colors. L'ús del color al producte com a identitat de marca.
  • Treballar la diferenciació.
  • Com decidir els colors a cada col·lecció i com treballar-los.
  • Com establir una identitat en el llenguatge de les fantasies (gràfics, estampats i decoracions).
  • Adaptació de les tendències a la identitat del client.

PAS 3: Sabem realment com afecta el teixit al resultat final d'una peça? – Treballar els teixits adequadament en base a tendències, visionant peça final, tipus client, capacitat productiva, preus…

  • Què està passant al món de les tendències tèxtils?
  • Quina és la importància dels teixits al resultat final d'una peça?
  • Se'ls dóna prou importància? Per què són tan importants?
  • Anàlisi per composició, pes, caiguda.
  • Optimització estratègica de cada article en una col·lecció
  • Cada idea/model un teixit?
  • El sourcing actualment. Mapa segons producte
  • Sostenibilitat i sourcing

Docents

GLÒRIA JOVER, compta amb una àmplia experiència docent de més de 27 anys fent classes de disseny i conceptualització de marca i creació en moda, color and trim, materials, tecnologia tèxtil i futur de la indústria tèxtil i moda, Cool hunting. ( LCI, ELISAVA, IED ( moda), Escola Illa Sabadell).

Creadora i iniciadora de la plataforma d'anàlisi de conceptes, color i textures THE COLOR COMMUNITY i cofundadora de The Print community, plataforma de venda de creació tèxtil. 

Actualment molt involucrada a integrar disseny innovació i sostenibilitat, tant a l'àmbit tèxtil, moda, com a productes industrials. Experta en la comprensió de la indústria tèxtil i moda des de la fibra al retail.

Membre de l'equip internacional de PANTONE VIEW COLOUR PLANNER, catàleg de tendències i nous conceptes de repercussió internacional. Col·laboradora com a consultora experta de Pantone per a projectes de l'àmbit internacional en moda i productes tecnològics.

Col·laboradora activa en reunions de concertació europees de decisió de tendències i anàlisis d'innovacions tèxtils, PREMIER VISIÓ. Elaborant, cada temporada, juntament amb experts internacionals, el material de difusió sobre tendències de futur.

 

MÒNICA LLUNA, Sempre vinculada al tèxtil, coneix en profunditat el sector per haver treballat en gairebé totes les àrees, ha estat sempre vinculada activament a la producció, el disseny, la venda i producció tant de teixits com de peça acabada. Ha treballat en agències de venda de teixits i peça, col·laborant amb proveïdors italians, coreans, de Turquia o Portugal.

Així mateix, ha estat assessora de producte per a proveïdors estrangers de teixits o estampació, i ha treballat a Inter proveïdors de marques fast fashion, venent a marques del grup Inditex, Mango, Cortefiel, H&M i altres, fet que l'ha fet coneixedora del sistema de treball d'aquest sector.

Promotora de la figura del abastiment de teixits, ha viatjat a fires internacionals a la recerca de producte i proveïdors, així com a summits i fires exclusives de producte sostenible.

Metodologia

Les classes tindran un caràcter pràctic marcat. Es facilitarà una adreça electrònica als assistents perquè puguin establir, si ho desitgen, una comunicació fluida amb les docents.

El programa del curs s'adaptarà a les propostes i dubtes manifestats pels mateixos interessats.

Dates i lloc on es farà el curs

quan: 22 i 24 de febrer i 1, 3, 8 i 10 de març 2022

durada: 15 hores (repartides en 6 sessions de 2h i mitja cadascuna)

Horari: Dimarts i dijous de 16:00 a 18:30 h

on: model híbrid: classes presencials a la seu de Texfor i aula virtual

Import del curs

Socis de Texfor i de AEQCT: 275 €

Estudiants i aturats: 200€

Resta d'assistents: 400 €

Bonificació de part de l'import del curs (195€): Texfor ofereix a tots els socis inscrits al curs que ho sol·licitin, la gestió dels tràmits davant de l'administració per bonificar-se part de l'import de la formació, per això caldrà enviar el Annex I (Dades empresa) i el Annex II (Dades participant) a l'e-mail anna@texfor.es abans del 4 de gener 2022.      

Inscripcions

Formulari de pre-inscripció online aquí,

Data límit d'inscripció: 10/01/2022

  • Un cop us confirmem la plaça, perquè la inscripció sigui considerada vàlida, hauràs d'enviar el justificant bancari de pagament a l'e-mail anna@texfor.es 
  • Forma de pagament: Per transferència bancària al núm. de compte: ES93 0081 0900 8400 0297 0803

Tindran preferència a la inscripció les empreses associades a Texfor. Les places són limitades i seran confirmades abans del començament del curs.

En cas de ser estudiants o desocupats haurien d'enviar document acreditatiu.
La inscripció no es considerarà vàlida fins no tenir tota la documentació sol·licitada.

Per a més informació podeu adreçar-vos a Anna Vidal a l'e-mail  anna@texfor.es o al tel. 937451917 / 609414476

Formació bonificable a través de la Fundació Estatal per a la formació a l'ocupació – FUNDAE