#Consell Intertextil Català

Mónica Olmos, secretària general de Texfor, assumeix la Secretaria General del CIE

El Comitè Executiu del Consell Intertèxtil Espanyol (CIE) ha nomenat a Mónica Olmos, real Secretària General de Texfor, com a nova Secretària General del CIE en substitució de Núria Aymerich.

Amb aquest nomenament, la direcció executiva del CIE es reforça per fer front a una agenda intensa marcada per noves exigències regulatòries europees, la transició cap a la circularitat i els reptes de competitivitat de tota la cadena de valor. “Assumeixo la Secretaria General amb el compromís de continuar treballant per aconseguir els objectius de competitivitat, sostenibilitat i innovació de la indústria tèxtil", subratlla Olmos. Per Texfor, aquest pas consolida el rol de la Confederació com a veu tècnica de referència en els principals fòrums sectorials."

Durant la sessió, el CIE va reiterar la seva preocupació per la resolució del PERTE d'Economia Circular: només s'hauria concedit al voltant d'un terç dels ajuts inicialment previstos, cosa que tensiona inversions ja planificades en modernització, digitalització i gestió de residus i afecta directament pimes, ocupació i capacitat exportadora. Texfor se suma a la trucada del CIE a accelerar l'execució pressupostària ia assegurar un acompanyament públic a l'alçada de l'esforç que duen a terme les empreses per complir els nous estàndards europeus.

El absentisme laboral va ser un altre dels punts crítics abordats pel Comitè: el seu impacte al llarg dels processos productius eleva costos, dificulta el compliment de terminis i minva la competitivitat. El CIE apel·la a l'Administració a fer un pas endavant amb mesures coordinades: simplificació administrativa, seguretat reguladora i eines eficaces per combatre l'absentisme, preservant sempre els drets de les persones treballadores. Texfor es posa a disposició per treballar amb les institucions i el mateix CIE en solucions pragmàtiques i mesurables que protegeixin la feina, impulsin la innovació i consolidin la posició internacional del tèxtil espanyol.

El nomenament de Mónica Olmos al CIE, sumat a la seva responsabilitat a Texfor, permetrà alinear agendes y accelerar projectes tractors en col·laboració amb empreses, centres tecnològics, universitats i administracions, posant el focus en competitivitat, sostenibilitat i innovació al llarg de tota la cadena de valor.